Monday 3 October 2011

Pakaian Tradisional

               NAMA AHLI KUMPULAN: Nurjihan Binte Amran-(ketua)
                                                                Danish Haikal Bin Mohd Daniel
                                               Hendra Bin Halimmi
                                   Mohd Nazriq
                       


Ini adalah Baju Kurung yang dipakai oleh perempuan.  Baju kurung wanita terbahagi kepada baju kurung dan kain sarung.  Baju kurung perempuan ada berbagai jenis sebagai contoh, Baju Kurung Pahang, Baju Kurung Johor.

     


Ini adalah Baju Melayu yang di pakai oleh lelaki. Terdapat empat bahagian di Baju Melayu dan itu adalah baju, seluarkain samping dan songkok. 



Ini adalah baju kurung dan baju melayu yang dipakai oleh kanak-kanak
Orang melayu selalu memakai baju kurung dan baju Melayu sambutan Hari Raya, ke majlis perkahwinan dan majlis kenduri. Baju Kurung selalunya dibuat daripada kain sutera, kapas, songket, kasa dan berbagai mcm lagi.





Inilah Kome dari ahli kumpulan kami tentang baju traditional Melayu.


Danish: Saya Tidak Suka Baju Melayu kerana baju Melayu buat saya rasa sangat.


Hendra: Saya Suka Baju Melayu Kerana Baju Melayu Cantik.


Jihan: Saya Suka Memakai Baju Kurung Pada Hari Raya.




Saya mendapat gambar-gambar ini di WWW.GOOGLE.COM

No comments:

Post a Comment